måndag 8 april 2013

Tortilla chips

Tacos är ju en väldigt bra rätt även för oss lchf:are. Jag äter allt utan bröden/chipsen men kan ibland sakna just det. Därför blev jag så glad när jag hittade ett recept på tortilla chips på bloggen "Under vårt tak" som verkligen levde upp till mina förväntningar. De blev smakrika och spröda och fick till och med godkänt av de kräsna barnen. "Är de verkligen lchf?" löd kommentaren.
Jag gjorde halv sats första gången och vi slogs nästan om dem, så nästa gång blir det hel sats ;-)

































Jättegoda att dippa i hemmagjord guacamole.

Här hittar du tortillachipsreceptet och en bra steg-för-steg beskrivning.  http://undervarttak.blogspot.se/2013/01/tortilla-chips-paleo-recept-enkelt.htm

Guacamole på mitt vis

2 mogna avocado
2 pressade vitlöksklyftor
en klick creme fraiche
lite pressad citronsaft
salt
svartpeppar
cayennepeppar


Mixa allt med mixer till en hyfsat slät smet.





3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har också läst om dessa chips! Ska nog testa på fredag då vi ska ha tacos! :)
Ha en fin dag!
Kram kram
//Lana

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Tacos är verkligen en underbar rätt, brukar äta med vegetariskfärs! Så gott det låter med paleochips! tyvärr kan jag inte spana in länken.

Marielle sa...

Jasså? Jag kan se receptet på länken, konstigt. Sök på tortilla chips på bloggen "Under vårt tak" så hittar du receptet Marja.