måndag 15 oktober 2012

Beställningar är ett minne blott...

Ibland får jag förfrågningar om att göra våningsfat av tallrikar som "kunden" har själv. Det kan handla om att man vill använda arvegods som bara står i skåpet eller att man vill ha ett kakfat som ska passa med det befintliga porslinet man redan har hemma.

Nu har jag gjort tre beställningar på kort tid och har i samband med det bestämt mig för att inte ta emot fler beställningar. Varför kanske ni undrar?

Jo, det här med att göra kakfat är en kreativ och skapande process för mig, från början till slut. Att fynda fat i olika färger, mönster och storlekar, "designa" själva våningsfaten och "få till" den bästa kombinationen och sedan matcha med passande porslinsknopp. Det tycker jag är jättekul och kan ägna många timmar åt! Sedan kommer det mindre roliga; att borra, såga, fila, skruva och montera. Och som ni förstår med beställningar med egna fat så är det bara det "tråkiga" kvar att göra.

Många gamla fat är dessutom vinda och sneda och det upptäcks först när man borrat och monterat. När jag gör egna våningsfat kasserar jag dessa tallrikar, men vid medhavda fat blir resultatet som det blir och det är inte så kul att lämna ifrån sig ett snett fat.

Så fortsättningsvis finns de redan befintliga våningsfaten till försäljning och önskningar om färg på våningsfat tillgodoses mer än gärna.




Ann-Christin





Viktoria





Annika





Masse

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Det gör du rätt i.Jag är iaf glad att jag hann få mitt fat.Jag är supernöjd <3

Marielle sa...

Tack själva tjejer! Era fat gick lätt som en plätt att göra... och blev ju jättefina!
Kram tillbaka! <3

Unknown sa...

Så otroligt vackert! :)
Du är så duktig!
Ha en fin kväll!
Kram